Een online platform opzetten

Maak onze helden Famous! Deel dit bericht

“Even” een online platform opzetten.

Het platform TaskHero.nl

Bijna zeven jaar geleden begon ik met TaskHero. Een eenvoudig idee werd een bedrijf: ambitieuze, enthousiaste, jonge Helden inzetten voor allerlei administratieve en ondersteunende klusjes. Achter de bar staan bij een familiefeestje, visitekaartjes invoeren voor de ondernemer, merken promoten op een beurs en noem maar op. We hebben ondertussen 26 categorieen en honderden verschillende klussen uitgevoerd. Door de groeiende vraag en de hectiek van organiseren die hierbij kwam kijken, stelde ik mijzelf de vraag: hoe zorg ik ervoor dat TaskHero over twintig jaar een goed georganiseerd wereldbedrijf is?

De opmars in de online wereld
Zeven jaar geleden was de opmars in de online wereld al een tijd bezig. Iedere dag kwam er een nieuwe online webwinkel en mensen leerden actief Facebook, Twitter en Evernote kennen. Bedrijven uit Silicon Valley. Vanaf het begin ben ik gefascineerd geweest door nieuwe online tools. Een offline inschrijfformulier hebben wij nooit gehad. Offline werkbriefjes hebben 1 jaar bij ons bestaan. Ik wist dat het vernieuwen en versnellen van processen bovenaan mijn lijst van aandacht moest blijven staan. Het idee om een online platform op te zetten waarop bedrijven zelf aan kunnen geven wanneer ze een flexibele Held nodig hebben kreeg ik pas in 2012. We groeiden enorm snel en de data bleek niet meer bij te houden in reeds bestaande systemen. Ook merkten we dat onze opdrachtgevers graag ‘die ene Bas, of die ene dame van die ene beurs’ weer terug wilde zien. Enthousiast begonnen we te werken aan dit plan; een eigen poule inzien en inboeken. En direct vooruit plannen. Direct vervanging bij ziekte. Direct factureren. Direct om tevredenheid vragen. Direct aansluiten op je eigen planning.  De ambitie was om dit systeem direct zo goed mogelijk op te zetten zodat we een perfecte versie live konden zetten.

Dat viel dus tegen.

“Even” een online boekingssysteem opzetten bestaat niet. In ieder geval niet met mijn hele lijst aan eisen die we hadden en die nog steeds groeiende is om de perfecte service te bieden aan de klant. Ik kwam erachter dat elke wens die ik had, invloed kan uitoefenen op andere bestaande functies. Als de functionaliteiten en uitwerking hiervan onvoldoende zijn doordacht en dus door elkaar heen gaan lopen sluipen blokkades het systeem in. Ik kan je vertellen, dat leverde nog wel eens stress op.

TaskHero.nl
In 2013 is een testversie van het platform taskhero.nl online gegaan. Helden kunnen vanaf het begin online dag en nacht worden geboekt. Hierdoor is TaskHero altijd bereikbaar. Belt je receptioniste om 7:00 ‘s ochtends af? Dan staat om 9:00 een held op de stoep. We hadden er echter geen rekening gehouden met de manier van gebruik. Zo bleek dat opdrachtgevers graag de Held linksboven willen. Wanneer een Held geboekt was, hoorde deze uit het systeem te verdwijnen voor deze dag. Dit werd niet snel genoeg verwerkt in de software. Wat er gebeurde is dat dezelfde Held voor diverse opdrachten werd geboekt. Het systeem bleek niet interactief genoeg.

In het daarop volgende jaar, in 2014, hebben we basisfunctionaliteiten uitgebreid getest en verbeterd. Nog in hetzelfde jaar zijn al onze Helden en ook opdrachtgevers over gegaan op TaskHero.nl. Naast dat de Helden een andere werkwijze kregen, merkten we ook dat ook mijn team en ook onze opdrachtgevers een belangrijke verandering doorliepen. Met een betrokken team hebben we dit niet uit het oog verloren, maar het kostte veel tijd. Wij hebben de ambitie om ieder bedrijf te helpen met flexibele helden. Hierdoor blijven we verbeteren en innoveren. Dit betekent ook dat we jullie als opdrachtgever op de hoogte moeten houden van deze ambitie en inzicht geven in wat dit betekent voor het systeem en de werkwijze.

Terugkijkend op de eerste livegang zijn er nu veel AHA momentjes waar we toen niet bij stil stonden en die voor serieuze problemen in het systeem zorgden. Zo hebben we eens gehad dat alle Helden en opdrachtgevers direct bevestigingen van opdrachten binnen kregen (terwijl er geen boeking was geplaatst). We duiken dan direct in de materie met onze productowner om zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Elke keer leer je weer meer over het platform en de mogelijkheden van automatiseren. Op deze manier is het mogelijk om een veel sterker en efficiënter systeem te bouwen. De keuze om TaskHero.nl live te zetten zorgt ervoor dat we elke dag verbeteren en nog betere persoonlijke snelle service kunnen bieden.

“Met TaskHero.nl maakten we het in 2013 als eerste mogelijk om direct online je eigen flexpersoneel in te boeken. In het eerste jaar was onze ambitie om direct ook een perfect systeem neer te zetten. Dit bleek allereerst niet nodig en ook niet haalbaar’. We verbeteren TaskHero.nl en innoveren continu door te leren en te doen.”

Ben jij nog niet bekend met TaskHero.nl en wil je zien hoe het platform TaskHero eruit ziet? Ga naar www.taskhero.nl en vul je wensen in. Je ziet direct welke Helden beschikbaar zijn! Nog geen klant maar wel Helden inzetten? Registreer je hier als opdrachtgever en boek direct jouw Helden.

 

platform TaskHero.nl

TaskHero

TaskHero biedt razendsnel op flexibele basis jong, ambitieus en hardwerkend tijdelijk personeel voor elke klus. Zoekt u tijdelijk kantoorpersoneel, enthousiaste promotiemedewerkers, een hostess voor uw zakelijke evenement of andere helpende handen? Boek dan uw helden bij TaskHero!